torsdag, desember 08, 2005

Mine 9 beste filmer:

Nå er det dags for en ny liste; Mine 9 beste filmer. Sist jeg la ut en liste knekte Arvid min smarte ”nedtellingskode.”
Denne gangen har jeg med en ny og kanskje vanskligere gåte: Hvilken film passer ikke inn? Hvilken av disse 9 filmenen er overhode ikke min favoritt film? Send inn forslag.

  1. Ringenes Herre/ Ringens brorskap
  2. Pianisten
  3. Hurricane
  4. Charlie og sjokoladefabrikken
  5. Les Choristesm (Gosskören)
  6. Cinderella Man
  7. Passion of the Christ
  8. U2/ live in Boston
  9. Left Behind

6 kommentarer:

Benedictus sa...

Jeg tror...alltså Left Behind og Ringenes Herre er jo filmteknisk helt likestillt. For ikke å snakke om storyen i disse to filmene.
Om jeg fikk bestemme skulle Left Behind kommet med som en fjerde del av Tolkiens triologi. Maken til overraskende manus, magisk effekteksponering og utopisk dataanimasjon man kan se på Left Behind... Man forstår hvor Peter Jackson hentet inspirasjonen. derfor er disse to selvskrevne på denne listen... nei, da vet jeg ikke...
Men Simon! Hvor er Ben Hur?

RC sa...

Og hvor er "Et vakkert sinn" ("A beautiful mind")?

Ikke godt å si hvilken film som skal bort fra lista di, men jeg tipper på Charlie og sjokoladefabrikken eller Left Behind. Jeg har nemlig snakket med en eldre bror av deg som ikke var spesielt imponert over teologien i sistnevnte film. Kanskje du ere av samme oppfatning?

Simon W sa...

Takk for tipset om A beautiful mind, en film jeg har hört mye om men ennå ikke sett.

Ang Left Behind så kan jeg ennå ikke avslöre om det er den filmen som skal bort.

Ben Hur, ja, den hadde jeg helt glemt.

RC sa...

Venter i spenning på hvilken film som ikke hører med på lista...

Dag sa...

Det er jo åpenbart at U2 / Live in Boston skal ut, for det er jo ingen film. Regner med at den skal erstattes av "I am Sam", for jeg skjønner ikke hvordan du kan ha glemt den.

RC sa...

Er det en riktig påstand da, Dag...at en konsert ikke er film? Jeg trodde at alt som var filmet, var film jeg? Spillefilm er den imidlertid ikke, men det var vel ikke det Simon sa?

Jeg holder fremdeles en knapp på at det er Left Behind som skal ut. Ikke at det er en direkte dårlig film. Men kan liksom ikke forestille meg at den kommer blant topp 9 av alle filmer Simon har sett i hele sitt liv. For han har vel sett mer enn 10-11 filmer i sitt liv?