lørdag, desember 24, 2005

Julaften


Kjells nabo var med på når Saddam Hussein skulle rydde et område for miner. De stilte da alle menn fra Erbil på en lang horisontal rekke, og beordret dem til å gå over området. Det var en effektiv metode å bli kvitt alle miner. De som overlevde denne turen ble stilt opp på en ny rekke, for deretter å bli skutt og gravlagt i en massegrav. Kjells nabo overlevde mineryddingen og han döde heller ikke av skuddet han fikk. Som tur var gravde de ikke igjen massegraven, så noen fra byen frant ham og fikk reddet hans liv.

Man treffer mye folk, og hörer mange grusome historier fra. Men jeg har ennå ikke truffet en eneste som er negativ til USAs invasjon, de sier de har fått det bedre takket väre USA. Send europeiske medier til Kurdistan, så vi kan få en bredere vinkling på Irak-konflikten.

Ellers så må jeg si at jeg har pakket helt feil. Jeg trodde at det var 28 grader, så jeg tok med skjorts, 14 t-shirts, 2 tynne gensere, skjorter og badebukse, men her er det kanskje 10 grader og regn....Ja, ja, om jeg går med 2 t-shirts blir det varmt.

Fortsatt God Jul

4 kommentarer:

My Corner sa...

Hei Siomon
Her e det 1,5 minus og strålende sol. Nå skal vi spise frokost.
Kommer tilbake med julekveldreportasje.
Hvorfor ikke skrive en reprtasje
til Aftenposten og Fredrikstad bald.
Da blir nok Kristin Halvorsen glad.
Hun "elsker " USA.

pappa

Arvid sa...

Den forferdelige historien din føyer seg pent inn i rekken av skrekkhistorier.
Stiller meg bak oppfordringen fra din far om å skrive.

Sonja, Dag og jeg er i Uppsala og har feiret en deilig jul med bitte lite grann snø ute.
Varme hilsener fra onkel.

Simon W sa...

De fleste som jeg möter her har mistet noen som har stått dem näre, venner eller familiemedlemmer. Det er ingen som har sluppet unna Saddams terror.

My Corner sa...

Hei Kurdistaner
Nå har pappa fått egen blogg.
Fantastisk for en 60 åring!

Venter på neste reprtasje fra deg.

pappa