torsdag, desember 22, 2005

Endelig framme i Irak











Nå er jeg endelig i Irak, og har nå fått mitt rom i Melvin og Karins 6 roms store hus.

Det var en lang og uforglemmelig flyreise hit. For det förste så var jeg den eneste som ikke var kurder på flyet. Det var som om passasjerene var en stor familie, de snakket, kranglet, diskuterte, hjalp hverandre, drakk og hygget seg sammen. Flyreisen var en stor familiefest. Festen fikk en brå slutt på vår mellomlanding i Istanbull. Flykapteinen sa at vi måtte returnere til Stockholm, luftrommet over Irak var blitt stengt. Passasjerene ble helt galne, de skrek til hverandre , noen ville slåss, barna ble redde og begynte å gråte, en dame besvimte i en halvtime og en mann som ikke var lege sa at han var lege ville hjelpe, vi satt i flyet i hele 11 timer. Det var fullstendig kaos.

Plasteret på såret var at vi dagen etter ( i dag ) fikk bli de förste som fikk fly direkte Stockholm - Erbil (Hewler på Kurdistan, kommer fra det kurdiske ordet sol). Der fikk vi en varm velkomst og dro hjem til Kjell og Sohelia og spiste en kurdisk middag. Nå er maten i magen, og jeg sitter hjemme hos Melvin og Karin og slapper i en av stuene deres.

Ellers så må jeg fortelle om sjåförene deres. De bärer pistoler og maskingevär, og både Kjell og Melvin har maskingevär ved sengen....

Melvin og Karin sender også julehilsninger til Harald og Sara.

God bless

Peace.

6 kommentarer:

My Corner sa...

Hei Simon
Skal jeg kjøpe et makingevær som
julepresang til deg? Da kan du også bli med Harald på andejakta
til høsten. Fint at du er kommet
helskinnet fram. Og så ekstra flytur for samme biletten da. Du er jammen heldig. Nå har mamma sluttet å bite negler. Hilse alle
kjente og ukjente der nede.
Hilsen mamma og pappa

RC sa...

Wow...den flyturopplevelsen sitter nok i, ja. Jeg henger meg på de andre her som synes det er flott at du endelig er trygt fremme. Da for du ha en god jul og godt nyttår, Simon. Maskingevær ved senga var forøvrig et godt tips til de som ennå ikke har installert alarm i sine hus. Hadde jeg bare tenkt på dette før... hmmm.

Arvid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Arvid sa...

Fint at du er trygt framme. Dette blir visst ikke bare en annerledes jul, men annerledes annerledes.
God jul ønskes deg av tante og onkel.

Benedictus sa...

Ja godt at du er framme... godt godt.
Hils så mye til Melvin og Karin fra meg og Sara...
Morra di hilser også til deg.
Nyt dagene!

Simon W sa...

Takk for alle hilsninger. Skal hilse saa mye tilbake fra alle her. God Jul.