torsdag, februar 22, 2007

Gratulerer med 25 års dagen, Martina!

I dag fyller Martina 25 år, og som en gave ifra meg, skal du få et dikt.

Uten deg (Martina, så klart) er jeg en bank uten penger
Ja, uten deg, babe, er jeg en gitar uten strenger….(jeg spiller jo gitar, så det her er sterk metafor)

Uten deg er jeg som himmelen uten stjerner.
Uten deg er jeg en båt uten lanterner.

uten deg er jeg et hav uten vann
og uten deg er jeg en strand uten sand

Uten deg er jeg en båt uten ror (her kommer flere metaforer med båt, passer bra siden Martina kommer fra en sjømannsfamilie)
Uten min martina er jeg et kontor uten skrivebord


uten deg, elskling, er jeg en same uten reinsdyr
og uten deg, my Love (ja, her kom det inn litt english), er jeg et kjøkken uten komfyr

Uten deg er jeg som Peter Pan uten Tingeling
Ja, uten deg Martina er jeg ingenting.



Diktet er ikke helt ferdig, men jeg legger det ut nå som en gave til deg Martina….

9 kommentarer:

Julia sa...

Vilken fin dikt. Jag hoppas att jag nan gang kommer fa en san av nan. Mycket fin lagenhet med! Julia

Benedictus sa...

Gratulerer Martina!
Fint dikt simon..fint dikt!

Arvid sa...

Gratulerer med dagen.

RC sa...

Et rett og slett HERLIG dikt!

Sara sa...

Grattis på födelsedagen, Martina!

Kram/Sara

Simon W sa...

Takk for alle kommentarer for mitt dikt...og til Julia....du skal få et dikt av meg du ;-)

* Crista * sa...

Sagolikt, Simon! Som de sier i Sverige. Grattis Martina!! Vacker som en dag är du!!

Crista

Arash Blogg sa...

grattis martina! men simon vart hitta du den bruden...världens skönaste simon: vackert, kulturellt men framförallt, globalt...:)

Peter von Lindau zu Kjølshunn sa...

Liebe MartinA, herzlichen Glueckwunsch zum Geburtstag! Und nun zu Simon.Hast du unsere Reimbuecher immer noch und alle die deutschen Poesiebuecher? Da du nun verlobt bist, da brauchst du die wohl nicht mehr,oder?Martin wollte sie mal wieder lesen.Viele gruesse Onkel Peter