mandag, september 25, 2006

København

København er en fantastisk by som har mange store overaskelser å ”by” på, og helgen som var bare bekreftet denne påstanden.
Dagen tilbrakte jeg med Joar og Sakhae. Vi kruste rundt langs gatene, gikk opp i høye kirketårn med utsikt over København og Sverige, spiste lunch på Skandinavias første italienske resturant og tok en deilig dansk soft-is ved Nyhavn.













Da vi skulle vende tilbake til hotelet traff jeg helt tilfeldig (ja, det er helt sant!) Arash, Joel og deres venn Justin. De bor nå i Malmö, og skulle vise sin engelske venn København, og ”by the grace of God” så gikk vi rett på hverandre. Halleluja.

Jeg sa: ”vi ses” til Joar og Sakhae. Og jeg fikk noen timer med mine venner. Et stykke opp i gaten traff vi ca 2000 anarkister som da gikk en fredlig, men bråkete demonstrasjon. Jeg har alltid blitt inspirert av ungdom med samfunnsengasjement, så jeg hoppet på demnostrasjonståget en liten sving.



7 kommentarer:

Arash Blogg sa...

hehe du läste om att den urartade och att polisen grep 228 demonstranter:) Nu är du för evigt portad från Danmark :)

massa kälek från din demonstration fotograf

Anonym sa...

Når en fredelig demonstrasjon ender i 228 pågripelser, lurer jeg på hva du anser som en urolig demonstrasjon, Simon. Hehe... ;)

PS! Endelig betablogger? :)

Benedictus sa...

Hyggelig lesning... Koben er en fantstisk by! Om du kommer hit saa har vi et fint sted her i byen med god is....

Simon W sa...

God is? Jeg kommer

Simon W sa...

God is? Jeg kommer

Snillip sa...

anarkist!!oi. moromt innslag her simon. på filmen så det ut som om det bare var du som viftet med armene,men når 228 blir pågrepet, så viser nok ikke filmen alt nei..

Simon W sa...

Nei, filen viser nok ikke alt. Resten av filmen fins på Jyllands Posten om man går inn på " se mer"

http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3977932/