torsdag, mars 23, 2006

LEFT BEHIND

Nå er det vel flere som har sovet på nåler i flere måneder og ventet på hvilken film som ikke passet inn på min liste, og hvem er vinneren av konkuransen? Fölgende filmer var med: Ringens brorskap, Pianisten, Hurricane, Charlie og sjokoladefabrikken, Les Choristesm (Gosskören), Cinderella Man, Passion of the Christ , U2/ live in Boston og Left Behind. Det var den gang, listen er nå out of date, men over til saken, hvilken film skal bort? Svaret er LEFT BEHIND!

Vinneren ble Harald Höidahl, og les hans glimrende kommentar til LEFT BEHIND:

"Jeg tror...alltså Left Behind og Ringenes Herre er jo filmteknisk helt likestillt. For ikke å snakke om storyen i disse to filmene.
Om jeg fikk bestemme skulle Left Behind kommet med som en fjerde del av Tolkiens triologi. Maken til overraskende manus, magisk effekteksponering og utopisk dataanimasjon man kan se på Left Behind... Man forstår hvor Peter Jackson hentet inspirasjonen. derfor er disse to selvskrevne på denne listen... nei, da vet jeg ikke...
Men Simon! Hvor er Ben Hur?"

Glimrende, Harald!

4 kommentarer:

RC sa...

Jeg er den moralske sølvvinner, for jeg tippet også på Left Behind. Jeg nevnte muligens sjololadefabrikken også, men...dog.

Benedictus sa...

Takk Simon!
Rune - egentlig skulle vi jo delt førsteplassen...men kanskje han, dommeren alstså, Simon altså, var opptatt av motiveringen for våre filmvalg....

RC sa...

Simon og Harald...mens jeg har dere på "tråden" - jeg forventer at dere melder dere inn i Holygans!

Simon W sa...

Jo, det skulle kanskje ha värt en delt försteplass, men Harald skåret flere poeng på en bra motivering....og at jeg ofte får så mye deilig kaffe og kake hjemme hos Harald og Sara....og derfor fortjente han en försteplass mer enn Rune...Men om Rune sender meg noe god mörk sjokolade.....hvem vet.

Holygans, hva er det for no?