fredag, november 18, 2005

Mine 11 beste cd'er

I mangel på noe å skrive om skal jeg by på en liste over mine (for stunden) 11 beste cd'er. Det her er plater som har inspirert min ånd og sjel. Jeg får inspirasjon av gode tekster (1,2,4), av lyden på innspillingen (8,4), himmelske vokalister (5,10), herlig lovsang (9 og 7), vakre melodier (1,2,4) . Ja, her finnes stillhet og ös, ro og tempo, lovsang og lengsel.

  1. Larry Norman: In Another Land
  2. Larry Norman: Only Visiting this Planet.
  3. Johnny Cash. American IV: The man comes around
  4. This beautiful mess: Temper the wind to the shorn lamb
  5. Jerusalem. Live in USA: In His Majesty's Service
  6. The spirit that guides us: north and south
  7. Delirious?: GLO
  8. The Soundtrack of Our Life: Behind the Music
  9. Palestrina: Missa Papae Marcelli
  10. Jars of Clay: much afraid
  11. Radiohead: Ok Computer

8 kommentarer:

Benedictus sa...

Hei bror!
Dette var et klasseinnlegg! Takk...jeg må si at det fantes mye kvalitet! Takk!

legg inn en kode man måp skrive, så slipper du reklame!

RC sa...

Du setter pris på inspirasjon av gode tekster, himmelske vokalister, herlig lovsang, vakre melodier. Du liker stillhet og ös, ro og tempo, lovsang og lengsel.

Og jeg tror jeg kan gi et godt råd som kan tilfredsstille deg:
Rykende fersk Delirious? "The Mission Bell".
Velbekomme!!!

Simon W sa...

Takk Christoffer. Jeg venter på flere kommentarer og musikktips. Jeg har også nå en liste på gang med mine 13 beste böker. Kommer snart. Peace and love.

RC sa...

Nå, Simon... har du fått hørt den nye Delirious?-skiva ennå? Ta en tur til min blogg, så finner du link til lydsporene fra plata. By the way...legg gjerne inn en kommentar. ;)
Rune

Benedictus sa...

For meg er denne siden lyrikk
Kunst

Jeg leser innleggene som dikt
Derfor tolker jeg "min 11 beste cd'er" som et spark på de gramatiske fundamentalistene over hele verden

Takk for fine dikt Simon

RC sa...

simon boikotter rc? *hulk*

Simon W sa...

Nei, det gjör jeg ikke. Har faktiskt värt der mange ganger og lest om Delirious, singler og julebord. Peace.

RC sa...

Så koselig da Simon :c)). Men jeg mente ikke at du boikottet siden min... men at jeg stilte spørsmål her som ikke ble besvart. Men nå er jeg såå glad igjen. Men jeg må si: Løp og kjøp! Når det gjelder sang nr 5 på plata, er det lovsang i reneste Høidahl-ånd!!! Herlig!!!
Kan forøvrig være nyttig å ta en titt på virus-advarselen jeg har lagt ut på bloggen min nå. ;-)